Zalety i wady prowadzenia sklepu odzieżowego w systemie franczyzy

Prowadzenie sklepu odzieżowego to marzenie wielu osób, zwłaszcza kobiet, które chcą połączyć biznes ze swoją pasją oraz zainteresowaniami. Nie ma w tym nic trudnego, lecz rozpoczęcie działalności wiąże się zazwyczaj z wieloma wyrzeczeniami i koniecznością zgromadzenia pokaźnych środków finansowych. Ciekawym rozwiązaniem może się okazać prowadzenie biznesu odzieżowego w systemie franczyzy. Na czym to właściwie polega i jakie są największe zalety oraz wady takiego przedsięwzięcia?

Salon franczyzowy z Moodo – jak to wygląda od środka? Co trzeba wiedzieć?

Zainteresowane osoby w dowolnym momencie mogą się zdecydować na uruchomienie salonu franczyzowego z Moodo. Dlaczego jednak współpraca franczyzowa Moodo ma tak duży sens? Otóż na rynku istnieje już ponad 150 sklepów franczyzowych, a marka posiada 17-letnie doświadczenie branżowe. Jednocześnie osoby chcące prowadzić sklep odzieżowy mogą otworzyć salon w kilku prostych krokach i otrzymać wsparcie na każdym możliwym etapie uruchamiania biznesu. To banalnie łatwe, ponieważ wystarczy:

  • wypełnić formularz zgłoszeniowy, napisać wiadomość e-mail lub skontaktować się telefonicznie z przedstawicielem Moodo,
  • umówić się na spotkanie z Dyrektorem do spraw Ekspansji,
  • omówić ewentualne zasady współpracy i nakreślić swoje oczekiwania,
  • podjąć finalną decyzję i podpisać umowę franczyzową,
  • wynająć lokal, zająć się rekrutacją personelu i przejść szkolenie z Kierownikiem Regionalnym.

Po wykonaniu wszystkich tych czynności będzie można ruszyć z franczyzą Moodo i cieszyć się swoją niepowtarzalną szansę na zdobycie dużego doświadczenia w branży odzieżowej. Franczyza z Moodo opiera się na prostych i zrozumiałych zasadach, a nowe lokale mogą skorzystać z dostępnej oferty promocyjnej: 2000 zł na budżet marketingowy, wyższa prowizja (o 5 punktów procentowych) przez pierwsze trzy miesiące działalności oraz brak kaucji (w innym przypadku trzeba byłoby zapłacić 15 tysięcy złotych). Franczyzobiorca otrzymuje też pełne wsparcie merytoryczne, sprzedażowe, marketingowe oraz produktowe. Musi jedynie podpisać umowę franczyzy, umowę RODO, pokryć nakłady budowlane i wyposażeniowe (zgodnie z przygotowanym kosztorysem), uiścić opłatę licencyjną (1200 złotych na rok) i dostarczyć weksel in blanco. 

Prowadzenie sklepu odzieżowego w systemie franczyzy – największe zalety

W tym miejscu należałoby krótko przedstawić największe zalety prowadzenia sklepu odzieżowego w systemie franczyzy. Otóż osoby odznaczające się pełnym zaangażowaniem, pozytywnym nastawieniem do klienta, umiejętnością kierowania zespołem i przedsiębiorczością mogą liczyć na zdecydowanie większy spokój przy uruchamianiu biznesu. Na każdym możliwym etapie otrzymują wsparcie od wykwalifikowanych osób i nie są pozostawione same sobie z pojawiającymi się problemami lub przeszkodami. Wiąże się to też ze zdecydowanie niższymi kosztami początkowymi, szybszym dotarciem do klientów, możliwością zdobycia niezbędnego doświadczenia i pomocą przy pracach związanych z działaniami marketingowymi oraz akcjami promocyjnymi.

Czy współpraca na zasadzie franczyzy ma jakiekolwiek wady?

Pozostało zastanowić się nad jeszcze jedną rzeczą, a mianowicie, czy współpraca na zasadzie franczyzy ma jakiekolwiek wady? Otóż nie ma ich prawie wcale. Nie jest to może optymalne rozwiązanie dla osób z dużym doświadczeniem branżowym lub też działających w pojedynkę, ale trzeba pamiętać o tym, że ograniczenia w prowadzeniu biznesu odzieżowego będą znikome. Oczywiście nie jest to również do końca praca na własny rachunek, ponieważ wynagrodzenie franczyzobiorcy jest ustalane na podstawie miesięcznej wartości sprzedaży w salonie. 

Dodaj komentarz