Balony reklamowe jako wyjątkowa forma reklamy
Balony to pozornie małe i proste akcesoria, które jednak cieszą się ogromną popularnością nie tylko wśród małych, ale też dużych. Dzieciom od lat kojarzą się z urodzinami i innymi ważnymi wydarzeniami. Dorośli z kolei wykorzystują balony na wiele innych sposobów – m.in. jako sposób skutecznej reklamy pozwalającej zwiększyć rozpoznawalność ich firmy. Dlaczego są tak wyjątkowe? I jak powstały?
Kiedy pojawił się pierwszy balon?
Balony są znane od wielu lat, jednak mało kto wie, że zaistniały one dzięki odkryciom dokonanym w fizyce jeszcze w czasach starożytnych. Ich gumowa, zmodyfikowana wersja powstała w XIX wieku. W zależności od źródła, jedni twierdzą, że w 1824 roku Michael Faraday skonstruował pierwsze balony, które następnie wykorzystywał podczas prowadzenia własnych doświadczeń. Inni z kolei wskazują, że ich twórcą był Neil Tillotson, a balon powstał jako skutek uboczny jego eksperymentów. Wyciął on bowiem z tektury głowę kota i zanurzył ją w płynnym lateksie. Po pomalowaniu powstał ciekawy efekt, stąd też zdecydował się na wykonanie około 2000 balonów, które sprzedał podczas Dnia Patrioty w Bostonie. Pomimo iż pojawiły się już na początku XIX wieku, to zaczęto je na masową skalę produkować dopiero w 1930 roku.
Dlaczego balony są tak wyjątkowe?
Jak już wspominaliśmy, wyjątkowość balonów wynika z faktu, iż są one doskonałe zarówno dla małych, jak i dużych. Sprawdzą się na różnego rodzaju przyjęciach – urodzinach dzieci, balach, weselach czy również ważnych wydarzeniach i imprezach firmowych. Część osób nie wyobraża sobie dekoracji sali bez balonów – jest to klasyczny element, który pozwala w prosty, szybki i niedrogi sposób odmienić wnętrze, czy też przygotować niepowtarzalna dekorację. Szeroki wybór balonów pod względem ich kolorystyki, kształtu czy materiału z jakiego zostały wykonane sprawia, że mogą być wykorzystywane na wiele sposobów. Balony reklamowe wzbogacone o logo firmy, jej nazwę bądź ciekawe hasło mogą być także wykorzystywane do wykonania dużych ścianek dekoracyjnych czy słupów.
Kolejną ważną zaletą balonów reklamowych jest ich niska cena. Jest to wyjątkowo budżetowa dekoracja, która pozwala uzyskać efekt wow przy jednoczesnym poniesieniu niskich kosztów. Co więcej, są one doskonale widoczne – pozwalają wyróżnić miejsce i zwrócić uwagę odbiorców na konkretny szczegół. Przedsiębiorcy dość często wykorzystują balony reklamowe do udekorowania stanowiska swojej firmy na różnego rodzaju wydarzeniach branżowych. Dość często dorośli odwiedzają takie punkty z dziećmi – wówczas maluch może otrzymać taki balon i wykorzystać go w domu do świetnej zabawy. Na ustach małego dziecka wywoła on z pewnością ogromny uśmiech, a dla dorosłego będzie elementem przypominającym firmę i pozwalającym zapamiętać markę.
Czy wybór balonu jest prosty?
Oczywiście, że nie! Balony reklamowe są dostępne w wielu formach, nie tylko pod względem koloru. Jak już wspominaliśmy, mogą one przybierać różne kształty, być wykonane z różnych materiałów i w różnych wielkościach. Balony przeźroczyste, matowe, perłowe, z mniejszymi balonikami w środku, wzbogacone o ozdobne tasiemki i inne dekoracje sprawiają, że podczas podejmowania decyzji można dostać balonowego zawrotu głowy.
Zastanawiasz się czy na pewno warto zainwestować w balony reklamowe? Jeśli chcesz swoim odbiorcom podarować miły upominek, a jednocześnie zadbać o odpowiednią promocję firmy, to będą dobrym rozwiązaniem!
Więcej na: https://sklep.grupaluxpol.pl/