Czy nam się to podoba czy nie, to żyjemy w czasach mocno konsumpcyjnych. Wszechobecna, otaczająca nas ze wszystkich stron reklama przybiera coraz bardziej rozmaite formy. Jedna z nich to reklama internetowa Google Ads. Co to takiego? Jak działa? Jak rozpoznać, że mamy do czynienia właśnie z reklamą kontekstową Google Ads? Czy reklama Google Ads jest dostępna dla każdej firmy?

Płatne kampanie reklamowe Google Ads

Z reklamami Google Ads ma do czynienia każdy użytkownik wyszukiwarki Google. Reklamy te polegają na wyświetlaniu personalizowanych wyników wyszukiwania, nawiązujących do wpisanego przez ciebie słowa kluczowego lub frazy kluczowej. Przykładowo jeśli wpisałeś „pizza bielsko-biała”, to zostaną ci wyświetlone reklamy firm, które wykupiły kampanie na to właśnie słowo kluczowe. Oczywiście w głównej mierze będą to pizzerie i restauracje. Jest to oczywiście jeden z prostszych przykładów. Możliwości Google Ads są jednak znacznie większe. Przede wszystkim można w naszych kampaniach ustawiać różnego rodzaju zależności i warunki, dzięki którym reklamy będą wyświetlane w ściśle określonych sytuacjach – np. tuż przed zbliżającym się dniem matki. Lub innymi okazjonalnymi świętami, w trakcie których można odnotować wzrost sprzedaży. Z reklam Google Ads korzystać mogą praktycznie wszystkie firmy.

Czy reklama Google Ads jest płatna?

Oczywiście że tak. Reklamy Google Ads są reklamami komercyjnymi, inaczej mówiąc płatnymi. Płacimy w tym systemie jednak tylko za efekt, czyli za kliknięcie w link umieszczony w reklamie, prowadzący do naszej strony. Samo wyświetlenie reklamy nie powoduje naliczenia opłaty. Budżet, który powinniśmy przeznaczyć na swoje reklamy powinien być uzależniony od popularności fraz kluczowych oraz konkurencyjności branży, w której zamierzamy się reklamować. Za wydatki poniesione na kampanie Google Ads firma Google co miesiąc wystawia faktury. Nic nie stoi na przeszkodzie by je księgować i zaliczać w koszty prowadzonej działalności. Jeśli do tej pory nie próbowałeś możliwości Google Ads, może to najlepszy moment aby przetestować to narzędzie. Dzięki niemu możesz pozyskać wielu cennych klientów. Chwilówka bez BIK może Ci posłużyć do opłacenia rachunków za kampanie reklamowe. Pamiętaj również o tym, że chwilówka bez BIK to nie jedyny sposób by opłacić rachunki za reklamę. Nowi klienci często dostają dodatkowy kupon na swoje pierwsze usługi. Jego wartość zwykle jest równa wysokości miesięcznego budżetu reklamowego, definiowanego w ustawieniach Google Ads.