Personalizowane pudełka wysyłkowe – tajna broń e-commerce
Polski rynek e-commerce jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków w Europie. Każdego roku średnio pojawia się około tysiąca nowych sklepów internetowych. Co zrobić, by nie przepaść w tłumie?
Według badań konsumenckich, klienci sklepów internetowych, szczególnie cenią sobie łatwość i szybkość zakupów, w tym możliwość nabycia towaru bez konieczności rejestracji, jasne zasady zwrotów oraz szeroko rozumiany design. Rozwijając swój internetowy biznes, zadbajmy nie tylko o atrakcyjne logo i witrynę sklepu, ale też o to opakowania wysyłkowe, które powinny być naszą najlepszą reklamą.
Bądź eko i postaw na karton
Jak zapakować naszą paczkę, by swym wyglądem nie zniechęciła do naszego sklepu klienta? Zamiast tradycyjnych folii czy kopert bąbelkowych, lepiej postawić na opakowania wykonane z kartonu. Są one wytrzymałe, odporne na uszkodzenia podczas transportu, Jeśli zostaną odpowiednio dobrane, gwarantują też stabilność przewożonego towaru. Pudełka kartonowe są też ekologiczne i mogą być potem wykorzystane powtórnie, np. do przechowywania.
Wyróżnij się!
Jeśli chcesz wyróżnić się na tle konkurencji, postaw na grafikę. Wówczas nawet szare opakowanie stanie się atrakcyjne i będzie zwracać na siebie uwagę. Ciekawymi zabiegami jest zamieszczenia na pudełku, obok logotypu naszego sklepu, także wiadomości dla naszego klienta, jak: Miło Cię widzieć! Fajnie, że jesteś z nami! i inne. Możemy też pójść o krok dalej i skorzystać z możliwości personalizacji. Pudełka kaszerowane to takie, na które nakleja się grafikę wydrukowaną wcześniej w drukarni offsetowej. Można je dodatkowo zabezpieczyć i uszlachetnić, np. folią lub lakierem UV. Możemy też postawić na pudełka z obwolutą wykonaną z kartonu z indywidualnym nadrukiem.
Karton kartonowi nierówny
Wybierając karton, z którego ma być wykonane nasze opakowanie, warto też zwrócić uwagę na grubość tektury, liczbę warstw oraz, czy posiada dodatkowe zabezpieczenia w postaci np. folii UV. Być może to szczegóły, gdyż na końcu i tak najważniejsze jest, by zamówienie dotarło do adresata w nienaruszonej formie, ale dzięki tym detalom możemy sprawić, że chętniej on zrobi zakupy właśnie w naszym sklepie a nie u konkurencji.
Jakie pudełka wybrać?
W branży e-commerce szczególnie liczy się oszczędność miejsca oraz szybkość. Dlatego wielu właścicieli sklepów internetowych wybiera pudełka z automatycznym dnem. Przechowuje się je w formie złożonej, dzięki czemu nie zajmują dużo miejsca. Do jego złożenia nie potrzebujemy taśmy czy nożyczek, wystarczy je ścisnąć z obu stron i będzie gotowe.
Kolejnym popularnym modelem są pudełka klapowe. Dzięki specjalnym skrzydełkom są wygodne do pakowania. Do ich zamknięcia stosuje się pasek taśmy samoklejącej. Takie pudełka dostaniemy w hurtowniach, a także na poczcie.
Jeśli zależy nam na eleganckim opakowaniu, powinniśmy pomyśleć o pudełkach fasonowych. Pudełka fasonowe mogą mieć dowolny kształt lub rozmiar, gdyż są wykonane z wykrojnika. Podobnie jak poprzednie modele pudełka te są proste do złożenia i łatwo je się przechowuje. Ten typ opakowań jest bardzo często wykorzystywany w e-commerce, szczególnie przez sklepy odzieżowe. Wystarczy wyłożyć takie pudełko bibułą w naszych kolorach, zakleić personalizowaną naklejką i gotowe. Efekt „wow”jest gwarantowany.